Wywrotowy manifest przeciw gentryfikacji, choć termin ten nie pada w nim ani razu. Portret berlińskiej kamienicy zamieszkanej przez marzycieli, nieudaczników i artystów. Kiedy miejsce staje się twoje? Gdy namoczysz trzy pary skarpet w różowej, plastikowej miednicy? Gdy wykorzystasz każdy wieszak w szafie? A może dopiero wtedy, gdy przeżyjesz w nim strach, namiętność lub ból zęba? – pyta Matthias Lintner w eseju o alternatywnych formach mieszkalnictwa. Sam przez kilka lat mieszkał w tzw. Bremer Höhe – bismarckowskich familokach, po upadku muru przejętych przez artystów, punków i dziwaków. Lintner pokazuje alternatywę dla kapitalistycznego wyścigu rosnących czynszów, uporządkowanych przestrzeni i zagospodarowanego miasta. Archetypiczne berlińskie squaty, azyle dla ludzi spoza mainstreamu, powoli odchodzą w przeszłość, postępuje gentryfikacja. Drugi głos w Marzeniach w przestrzeni należy do Georges’a Pereca, którego esej z 1974 roku Species of Spaces tworzy intelektualną strukturę filmu. Pytania o naturę przestrzeni, jej emocjonalne zawłaszczanie przez graffiti czy pamięciowe połączenie klatek, balkonów i dachów jest równie ważne w psychogeografii budynków, jak płacenie czynszu.
Pochodzi z włoskiego Tyrolu, ale od lat mieszka w Berlinie. Ukończył wydział projektowania graficznego, pracował też jako fotograf, aktor, parkieciarz, nauczyciel w podstawówce czy opiekun niepełnosprawnych. Podróżował po Europie i Azji. Po studiach na DFFB, kręcił i produkował wideoklipy i krótkie metraże. W 2013 roku był w Berlinie kuratorem wystawy art squat, będącej rozszerzeniem jego filmowego debiutu Marzenia w przestrzeni.
2009 Gelb & Leise (short)
2011 Comfort Zone (short)
2012 Gefühle, die uns sonst nicht enthüllt worden wären (short)
2015 Die Lust (short)
2019 Marzenia w przestrzeni / Träume von Räumen / Property