Nominowana do Oscara Mirai to intymna opowieść o rodzącej się zazdrości, która wdziera się w życie 5-letniego Kuna wraz z pojawieniem się w domu młodszej siostry Mirai. Reżyser oparł fabułę na obserwacji zachowania własnego syna, a do rzeczywistości wprowadził warstwę magiczną. Kun bowiem odkrywa, że w ogrodzie za domem może podróżować w czasie – wyrusza w przyszłość na spotkanie z nastoletnią już Mirai i w przeszłość, gdzie spotyka swoją mamę z czasów dzieciństwa i odkrywa jej równie krnąbrną jak swoja naturę. Spotyka też dziadka, miłośnika motocykli i żołnierza. Dowiaduje się, że rodzinne mity to niekoniecznie tylko opowieści. Hosoda miesza porządki czasowe, nieoczekiwanie przenosi bohaterów z jednej przestrzeni w drugą, przeplata wytwory wyobraźni z tu i teraz, prowadzi widza przez doświadczenia różnych pokoleń. Reżyser przyznaje, że jego intencją było stworzenie filmu chłonącego to, co dzieje się wokół: japońskie społeczeństwo wydaje się zaprojektowane dla dorosłych, a Mirai ma przypomnieć o tym, że dzieci też są jego częścią i nie należy o nich zapominać.
Japoński reżyser i twórca animacji, nazywany „nowym Miyazakim”. Studiował malarstwo na Kanazawa College of Art. Współzałożyciel studia Chizu. Debiutował w 1999 roku telewizyjną produkcją Digimon.
2000 Digimon
2006 O dziewczynie skaczącej przez czas / Toki o kakeru shôjo
2012 Wilcze dzieci / Ookami kodomo no Ame to Yuki
2018 Mirai