Niespieszna podróż po węgierskiej puszcie - zaskakująca w przypadku Tarra, bo w kolorze. W ciężki od gorąca, letni dzień jego stały współpracownik, kompozytor Mihály Vig, wciela się w postać samotnego wędrowca recytującego pełne smutku wiersze dziewiętnastowiecznego poety, Sándora Petőfiego. Vig niczym bohaterowie Szatańskiego tanga przemierza bezkresny step, odwiedza przydrożne knajpy, szuka cienia w opuszczonych, rozsypujących się budynkach. Nieodmiennie z melancholijnymi frazami na suchych od upału ustach.
Węgierski filmowiec urodzony w 1955 roku. Zaczął kręcić amatorskie filmy w wieku 16 lat. Jego debiut, Ognisko zapalne, to socrealistyczny obraz inspirowany filmami Johna Cassavetesa. W drugiej połowie lat 80. Tarr przeszedł od surowych zbliżeń do bardziej abstrakcyjnych obrazów. Reżyser odszedł od ponurego realizmu i przyjął bardziej metafizyczne spojrzenie. Nad swoim arcydziełem – Szatańskim tangiem – pracował ponad siedem lat. Film miał premierę w 1994 roku i zdobył uznanie na całym świecie.
1979 Ognisko zapalne / Családi tüzfészek / Family Nest
1982 Ludzie z prefabrykatów / Panelkapcsolat / The Prefab People
1994 Szatańskie tango / Sátántangó / Satan’s Tango
2000 Harmonie Wercmeistera / Werckmeister harmóniák / Werckmeister Harmonies
2007 Człowiek z Londynu / A Londoni férfi / The Man from London
2011 Koń turyński / A torinói ló / The Turin Horse