Czwarta edycja Studia Nowe Horyzonty odbyła się w dniach 21-24 lipca 2013, podczas 13. MFF T-Mobile Nowe Horyzonty (18-28 lipca 2013). W tym roku młodzi profesjonaliści z Polski, Rumunii, Niemiec, Portugalii, Francji i Szwajcarii przez 4 dni mieli okazję zdobyć wiedzę na temat promocji i marketingu filmowego, sprzedaży, pitchingu, networkingu, strategii festiwalowej i planowania kariery w Polsce i za granicą.
Wśród wykładowców znaleźli się doświadczeni profesjonaliści: David Pope i Alex Boden (London Film Academy), Matthieu Darras (Torino Film Lab), Raymond Phathanavirangoon (Hong Kong Film Festival), Mathias Noschis (Alphapanda, ekspert od online marketingu), Amra Bakšić Čamo (producentka nagrodzonego w Berlinie filmu Senada), Jakub Duszyński (Gutek Film), Guillaume de Seille (Arizona Films), Vincent Lucassen (Under the Milky Way), Julien Ezanno (CNC), Kamil Przełęcki (Agora), Iza Łopuch (HBO Polska) i Dominga Sotomayor (reżyserka Od czwartku do niedzieli).
Wśród 27 uczestników znalazło się 18 osób z Polski (reżyserów, producentów, scenarzystów), m.in. Anna Wieczur-Bluszcz (Być jak Kazimierz Deyna), Krzysztof Skonieczny (Hardkor Disko), Bartek Kulas (Millhaven) i Aleksandra Terpińska (Święto zmarłych). W ramach współpracy z festiwalami w Transylwanii, Locarno, Lizbonie, Cottbus i Cinesonne w Paryżu, w Studiu Nowe Horyzonty wzięło udział 9 osób z zagranicy, m.in. Kevin Merz (Terra), Sylvain Coisne (Hier, j’etais deux) i Johannes Birlinger (Berlin-Paris).
Współorganizatorem Studia Nowe Horyzonty byli Media Desk Polska i London Film Academy, partnerem Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, a sponsorem T-Mobile.
Piąta edycja Studia Nowe Horyzonty odbędzie się w dniach 27-30 lipca 2014
Zgłoszenia uczestników z Polski przyjmowane będą od 3 marca do 18 kwietnia 2014