Między 5 a 8 sierpnia 2017, podczas 17. MFF T-Mobile Nowe Horyzonty, odbyła się szósta edycja spotkań młodych krytyków A Sunday in the Country.
Wydarzenie, którego celem jest wymiana doświadczeń i budowa międzynarodowych relacji w dziedzinie krytyki organizowane jest przez Europejską Akademię Filmową i Międzynarodowy Festiwal Filmowy T-Mobile Nowe Horyzonty we Wrocławiu. A Sunday in the Country odbyło się ponownie w Zagórzu Śląskim, na Dolnym Śląsku.
Dziesięcioro młodych krytyków w pensjonacie Fregata nad urokliwym Jeziorem Bystrzyckim przez trzy dni wspólne oglądało filmy i rozmawiało o nich, o kinie i kinomaniactwie, gotowało i jadło razem. Pod okiem Austriaczki Magdaleny Miedl, freelancerki pracującej dla magazynów SKIP, Wienerin, Red Bulletin, Salzburger Nachrichten itp. poznawali różnice i podobieństwa w zawodzie krytyka w różnych regionach Europy.
Po wieczorze zapoznawczym w sobotę, program warsztatów rozpoczął się pokazem filmu 78/52, który jest dogłębną społeczno-artystyczną analizą sceny zabójstwa w Psychozie Hitchcocka. Reżyser Alexandre O. Philippe dołączył do grupy na ożywioną debatę. W następnej kolejności uczestnicy obejrzeli zainspirowany operą Zamek Sinobrodego - film KÉKSZAKÁLLÚ Gastóna Solnickiego z Argentyny, a po pokazie miała miejsce dyskusja o krytyce filmowej i jej roli w karierze filmowców. Do rozmowy dołączyła Hadas Ben Aroya, reżyserka izraelska (wraz z Gastonem pełniąca funkcję jurorki festiwalu Nowe Horyzonty) oraz portugalski twórca João Pedro Rodrigues. Debiut Hadas pod tytułem PEOPLE THAT ARE NOT ME został pokazany na zakończenie wieczoru, po czym nastąpiła wspólna kolacja. Gościem specjalnym była Katarzyna Kolman z Ambasady Niderlandów w Warszawie - jednego z partnerów przedsięwzięcia.
W poniedziałkowy ranek, w czasie seansu ORNITOLOGA Rodriguesa, reżyser udał się na przechadzkę wokół jeziora połączoną z oglądaniem ptaków, po czym dołączył do grupy na rozmowę o roli przyrody, inspiracjach i krytyce filmowej. Ostatnim z gości był Meksykanin Michel Liepkes. Młodzi krytycy obejrzeli jego dramat STRANGE BUT TRUE, a następnie rozmawiali o roli artysty w rzeczywistości społeczno-politycznej.
Grupa składała się z uczestników z ośmiu krajów. W jej skład wchodzili: Andra Petrescu (Rumunia), Edoardo Becattini (Włochy), Franziska Bechtold (Austria), Hugo Emmerzael (Holandia), Karl Leontin Beger (Niemcy, wybrany przez festiwal kinoPolska w Berlinie), Patrycja Mucha (Polska), Samina Jakobsen (Dania), Tiago J. Silva (Portugalia) oraz dwóch laureatów XXI edycji Konkursu o Nagrodę im. Krzysztofa Mętraka Sebastian Smolinski i Piotr Czerkawski.
Piotr Czerkawski w następujący sposób skomentował warsztaty: Nie ukrywam, że jechałem na A Sunday in the Country przepełniony obawami. Byłem pewien, że odcięci od świata, skoszarowani w jednym miejscu krytycy filmowi albo pozabijają się w następstwie kłótni o wyższość Tarkowskiego nad Antonionim, albo kolektywnie umrą z nudów. Nic takiego jednak się nie stało, a - na całe szczęście - zamiast o Tarkowskim, rozmawialiśmy o Paulu Verhovenie. Nasze spotkanie okazało się cenne tym bardziej, że jako krytycy zwykle uważamy siebie za samotnych długodystansowców. W ciągu kilku dni zrozumieliśmy tymczasem, że tak naprawdę biegniemy w sztafecie ludzi, którzy ekscytują się podobnymi rzeczami, śnią te same koszmary i z równym utęsknieniem czekają na przelewy.
A Sunday in the Country jest organizowane przez Stowarzyszenie Nowe Horyzonty i Europejską Akademię Filmową we współpracy z Duńskim Instytutem Kultury, Austriackim Forum Kultury, Rumuńskim Instytutem Kultury, Włoskim Instytutem Kultury, Ambasadą Portugalii - Istituto Camoes, Ambasadą Niderlandów w Warszawie, Kulturbrauerei e.V. a także Instytutami Polskimi w Berlinie i Tel Avivie przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.